Friday, February 24, 2012

Egg Dan Garlic Cheese Baguette

Salam,

Untuk minum petang hari ini saya sediakan Egg + Garlic Cheese Baguette. Hari hujan, sementara anak-anak masih tidur kepenatan pulang dari sekolah saya sediakan menu ini untuk mereka.

Kebetulan emak saya dari kampung ada di rumah adik, yang terletak hanya sepelaung sahaja dari rumah saya. Saya pun bagi emak saya untuk mencubanya.... biasalah orang tua, makanan kampung juga yang dia rasa paling sedap.

Hehehe sedar-sedar habis gak saya punya juadah ni....

Bahan-bahan
  1. Baguette
  2. Telur 1 biji
  3. Ayam cincang - 1 cawan
  4. Bawang holand - potong dadu
  5. Cheese
  6. Butter - 1 sudu besar
  7. Tomato 2 biji (saiz kecil) - 1 biji di potong dadu dan 1 biji lagi untuk hiasan atas
  8. Garam
  9. Lada Hitam
  10. Lada Putih
  11. 1/2 cawan sudu segar
  12. Bawang putih - 1 biji
Mula-mula panaskan butter, saute kan bawang holand hingga agak kekuningan.
Masukkan ayam cincang dan tomato yang telah dipotong dadu. Masukkan garam, lada hitam dan lada putih dan susu segar.
Bila sudah siap letakkan diatas baguette yang dihiris serong, letakkan cheese untuk penambah selera dan tomato untuk hiasan.
Bakar selama 10 minit suhu 150c
** untuk rasa bawang putih tu, saya cuma geselkan bawang putih pada baguette sebelum letak bahan-bahan lain


No comments:

Post a Comment