Saturday, February 4, 2012

Sandwich - Scramble Egg + Caramelised Onion

4th February, 2012

Ingatkan cuti-cuti ni bolelah relak dari jadi driver, tapi pagi-pagi dah kena kejut ngan anak sebab ada football match, adoi ai, anak bujang ibu ni, tak boleh lepas dari bola sepaknye tu. Jadinye seperti biasa kenalah siapkan breakfast cik mamat tu dulu.

Ini adalah breakfast kegemaran dia, "sandwich telur + caramelised onion" , sebenarnya ayah dia pun suka sangat dengan breakfast ni, jadinye tak payahlah saya bersusah payah nak prepare menu breakfast yang lain.

Saya suka guna Wholemeal bread dan bahan-bahan yang lain teramatlah simple:-

Telur - sebiji
Mayonise - dua sudu kecil
Serbuk lada hitam
Serbuk lada sulah
Bawang Holand
Cheese

Mula-mula saya akan buat scramble egg
semasa menggoreng saya akan campurkan dengan mayonise DAN
serbuk lada hitam + serbuk lada sulah

Untuk bawang pula saya akan goreng dengan sedikit minyak
hingga ianya menjadi seperti berkilat (agak bercaramel)

Setelah itu bolehlah disediakan dengan roti dan cheese

** bawang yang digoreng agak bercaramel itu akan terasa kemanisannya :)


SELAMAT MENCUBA!!!

No comments:

Post a Comment